Dækproducent fra Frankrig. Kvalitetsdæk i den højere prisklasse.
Vi leverer kun dækket. Hvis fælge ses monteret på billedet, er det kun for at illustrere.
En inspirerende køreoplevelse i fuld sikkerhed
MICHELIN Pilot Super Sport har rekord i opbremsning ved høj hastighed(1) … og med MICHELIN Total Performance får du flere præstationer i hvert dæk
TWARON®-BÆLTET
Ved høje hastigheder giver Twaron®-bæltet øget stabilitet. Takket være sin variable spænding griber bæltet mere fat i de centrale dele af mønsteret end ved skuldrene. Centrifugalkraften kontrolleres derfor bedre, og kræfterne fordeles mere jævnt.
DUAL-COMPOUND TECHNOLOGY
En ny fordeling af 2 forskellige gummiblandinger i mønsterets højre og venstre del.
Yderside: en ny elastomer forstærket med kønrøg, udviklet takket være erfaringer fra Le Mans 24 timers løbet. Resultat: ekstrem pålidelighed, selv i de mest krævende kurver.Inderside: seneste generation af elastomerer med enestående vådgreb, som former sig efter vejens ujævnheder og bryder vandfilmen.
VARIABLE CONTACT PATCH 2.0:
Uanset om du accelererer på en lige strækning eller tager en kurve ved høj hastighed, får du stadig optimalt greb. I kurver ændres formen på kontaktfladen, men mængden af gummi i kontakt med vejbanen er den samme. MICHELIN Pilot Super Sport er udviklet ved hjælp af den nyeste digitale simuleringsteknik fra fly- og bilindustrien. Takket være disse værktøjer fordeles kræfterne og temperaturen mere jævnt i kontaktfladen.
Vilkår:
Sammenlignet med MICHELIN Pilot Sport PS2. Test udført af Michelins tekniske center. Bedste køreegenskaber på tørt underlag. Test udført i 2010 af TÜV SÜD Automotive med dimensionerne 245/40 ZR 18 Y og 235/35 ZR 19 Y, sammenligning med 5 konkurrenter inden for topsegmentet med dæk som da var tilgængelige på markedet.
Den hurtigste omgangstid på tør bane. Test udført i 2010 af TÜV SÜD Automotive med dimensionerne 245/40 ZR 18 Y og 235/35 ZR 19 Y, sammenligning med 5 konkurrenter inden for topsegmentet med dæk som da var tilgængelige på markedet. Verdens hurtigste biler er udstyret med Michelindæk. Bugatti Veyron og Shelby SuperCars har begge kørt over 400 km/t på MICHELIN Pilot Sport PS2.
Fodnoter (1) Rekord sat i 2011 med Koenigsegg Agera R i Ängelholm, Sverige. Fra 300 til 0 km/t på 6,66 sekunder.
Run flat tires Run flat evnen muliggøres gennem forstærkede sidevægge på dækket, disse støtter dækkets form ved mangel af tryk. Dette forhindrer at dækket falder af fælgen. Det betyder at i tilfælde af et fladt dæk, er det muligt at køre op til 250 km, i en fart på 80 km/h. Alle run flat tires (dæk) har et RSC symbol (Run Flat System Component) på siden. Der kræves ikke specielle fælge, dog skal bilen have et fungerende lufttrykskontrol system.
Dækmærke / Effektivitetsklasser
EU-dækmærket/effektivitetsklasser
EU har indført EU-dækmærket ved en forordning (nr.1222/2009), og mærket er ens og bindende for alle EU-medlemsstater. Det gælder for personbildæk, dæk til lette erhvervskøretøjer og dæk til tunge erhvervskøretøjer, der er produceret efter den 1. juli 2012.
Tre forskellige områder testes: rullemodstand, vådgreb og rullestøjen , som dækket frembringer under kørsel.
Følgende påvirkes ikke af EU-dækmærket: regummierede dæk, professionelle terrængående dæk, racerdæk, dæk med ekstra anordninger til forbedring af trækkraften, f.eks. pigdæk, T-type nøddæk/reservehjul, specialdæk til montering på køretøjer, der blev registreret første gang inden den 1. oktober 1990, dæk med en maksimal tilladt hastighed på 80 km/t, dæk til fælge med en nominel diameter på 254 mm eller derunder eller 635 mm eller mere.
Med denne forordning forfølger den Europæiske Union målet om at fremme økonomisk og miljømæssig effektivitet i vejtrafikken såvel som at øge trafiksikkerheden på den ene side og på den anden side at give forbrugerne større produktgennemsigtighed og samtidig fungere som en aktiv beslutningsstøtte.
Allerede i forbindelse med inkorporeringen kritiserer eksperter det faktum, at EU-dækmærket desværre kun viser nogle få produktegenskaber. Ud over rullemodstand, vådgreb og rullestøj, som er hovedfokus for EU-dækmærkningen, har dæk meget vigtigere og sikkerhedsrelevante produktegenskaber, såsom akvaplaningsegenskaber, kørselsstabilitet, holdbarhed, bremseegenskaber på tørre og våde veje, adfærd under vinterforhold osv.
Dækproducenter påpeger, at testresultater fra forskellige institutioner og tidsskrifter fortsat er vigtige informationskilder for slutforbrugeren. Disse tests fokuserer normalt på yderligere sikkerhedsrelevante produktegenskaber ud over EU-standardkvalifikationerne til dækmærkning, som altid er vigtige for den endelige kunde.